tisdag 19 april 2011

Squashpasta med dubbelpanerad fiskfilé

Idag lagade jag squashpasta till pannerad fisk, panerade crabsticks och kalvfondsstekta champinjoner *mums* :)
Squashpasta är ett mycket bra alternativ istället för vanlig pasta, ris eller potatis. Mycket gott och enkelt att göra! Jag kommer definitivt att göra squashpasta igen.




Squashpasta (4 pers)

2 st squash (medelstora)
2-3 st vitlöksklyftor
½ msk citronsaft
Smör
Salt och peppar

Gör så här:

Skölj squashen och skala av långa remsor med en potatisskalare. Även det gröna skalet kan ätas. Sluta när du når det vattniga kärnhuset.
Stek squashen i rikligt med smör. Riv över vitlök. Låt steka i någon minut och rör om så att pastan inte bränns. Salta, peppra och ringla över citronsaften.


Dubbelpanerad fisk

Valfri frysta fiskfiléer (1 fisk/person)
mjöl
ströbröd
1 ägg
1 citron
salt och peppar

Gör så här:

Häll upp lite mjöl på ett fat och ströbröd på ett annat. Vispa ett ägg och häll upp det på ytterligare ett fat. Doppa de tinade fiskfiléerna först i mjölet, sedan i det uppvispade ägget och sist i ströbrödet.

Stek fisken i smör i stekpanna ett par minuter på varje sida. Salta och peppra efter behag. (Om man vill kan man blanda i salt och peppar i mjölet, men jag tycker att det är lättare att dosera när jag gör det samtidigt som jag steker fisken). Pressa citron över fisken när den är klar. Servera!


//Kram Cammja


2 kommentarer:

  1. Ser gott ut! :) Vad är det du har till?
    Dax att uppdatera nu tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Gu va roligt att se hitta din blogg. Jag är ju en väldigt dålig kock så jag lär ju inte prova dina recept men jag gillar bloggen :)
    Kram
    Dure

    SvaraRadera